למה יש לידרים בחברות שיווק רשתי שעוזבים ועוברים לארגון אחר ובכך אולי פוגעים באחרים בקבוצה?

מכירים את זה, שאתם בחברת שיווק רשתי כלשהי ופתאום אחד מהלידרים הגדולים או כמה מהם מחליטים פתאום לקום ולעזוב ולוקחים חלק מהאנשים איתם וגורמים לזעזוע מסוים בארגון?
אם אתם מכירים את זה, אז בטח קרה לכם שהלכתם איתם כי האמנתם בלידר והבנתם שכניראה שהחברה שאתם נמצאים בה היא לא מספיק טובה, או שהייתם בצד השני,
הצד שאומר "מה לעזאזל הוא עושה??" "הוא פוגע בנו!!" "הכל רק בגלל תאוות בצע, החברה שלנו מצוינת הוא סתם רוצה לעשות כסף – עוד קופה על האנשים שלו ולהעביר אותם למקום אחר! זה לא לידר!!".
יש גם את הצד השלישי שזה אנשים שלא היו בשיווק רשתי או בחברה הספציפית הזו ופשוט שומעים מאחרים שיש אנשים בתעשייה הזאת שעושים קופות על אנשים ומעבירים אותם מחברה א' לחברה ב' כל מספר שנים.
אני הייתי פעם בצד השלישי. מכיוון שהייתי הצד השלישי שהוא הצד ששומע דברים מבחוץ ולא באמת יודע את האמת, אז לא הייתי בטוח לגבי עד כמה זה נכון ומה היו הסיבות האמיתיות לכך שלידר עובר
מחברה לחברה. היום אחרי מספר שנים שאני בתחום השיווק האינטרנטי וגם השיווק הרשתי ואחרי שאני בעצמי הייתי בחברה מסוימת ועברתי לחברה אחרת (קרה לי פעם אחת) וגם הכרתי אנשים מוכרים מאוד שנמצאים בתחום הזה שנים ושאלתי אותם מה הסיבות לכך שהיו ביותר מחברה אחת ולא המשיכו וסיפרתי להם ששמעתי שיש אנשים שטוענים שנפגעו מזה, היום אני מבין את הסיבות האמיתיות להכל.
בשורה התחתונה הבנתי שאף אדם מצליח בתחום לא מעוניין לפגוע ולא פוגע בכוונה באף אחד ושאם הוא עושה את זה הוא מטומטם ופוגע בעצמו.

הנה התשובות האמיתיות וזה אחרי שבחנתי את הדברים וגם אחרי שלי בעצמי קרה את אותו הדבר בדיוק:

1. בחברת שיווק רשתי יש דבר שנקרא אחוזי פרישה. אם אחוז הפרישה בארגון שלך הוא גבוה ואתה לא מצליח לשפר את זה, הארגון שלך לא יחזיק מעמד. למשל אם יש לך 60% אנשים פורשים בשנה ואפילו יותר, אתה בחיים לא תצליח להגדיל את הארגון שלך וייתכן ובשלב מסוים הארגון גם יתרסק. זה לא נתונים שאפשר לעבוד איתם, להרוויח כראוי ולגדול. היחידים שיכולים להמשיך עוד איכשהו להרוויח הם האנשים הראשונים ביותר בחברה שמצליחים להחזיק לפחות 50% פרישה בשנה ואז כל שנה הם גדלים מעט או יורדים מעט, אבל לא במצב שהם לגמרי מתרסקים כך שהם תמיד יכולים להמשיך להרוויח סכום כלשהו, עד שיום אחד אולי יצליחו לחוות מומנטום ולעלות או עד שיום אחד יעזבו בעצמם במידה והם לא יצליחו לשפר את המצב.

2. האם באמת נראה לכם הגיוני שלידר רוצה כל שנה או שנתיים לעבור לחברה אחרת ולבנות מחדש ארגון? האם יש לכם מושג בכלל כמה קשה לביצוע התהליך הזה?? זה ממש קשה וזה הדבר האחרון שלידר ירצה לעשות!
אם כבר עשיתי את העבודה הקשה ובניתי ארגון מניב, יהיה לי יותר קל לשמר אותו ולהגדיל אותו מאשר לעזוב ולהקים הכל מחדש וגם ממש לא כולם יעברו איתך לחברה החדשה!
רוב הארגון שלך לא יעבור איתך! (הרוב לא עברו איתי). מדוע רוב הארגון לא יעבור איתך? כי רוב האנשים לא מספיק חזקים בשביל לנסות מיזם אחר, החלק השני של האנשים לא ירצו לעבור
כי הם כן מאמינים שהם יצליחו במקום שבו הם נמצאים והחלק השלישי והאחרון הם אנשים שהם לא מצורפים ישירים שלך ואם תפנה אליהם אתה פוגע בעצמך כיוון שזה נוגד את האתיקה של השיווק הרשתי.
אף אחד לא רוצה לעבוד כל החיים שלו בלבנות ארגונים, אני רוצה בשלב מסוים לנוח ולעבוד מעט ומתי שבא לי בכיף שלי. כך שלנסות כל שנה לעזוב למקום אחר זה דבר שנוגד את ההיגיון.

אז מה היא הסיבה האמיתית שלידר יעזוב חברה ויעבור לחברה או תוכנית רווחים אחרת?
אם במקום שבו הלידר נמצא יש אחוז פרישה גבוה (שותפים פורשים ובכך נפגעת ההכנסה), אם המוצר לא משתלם, אם החברה לא עושה דברים שהבטיחה כדי לשפר את דברים שזקוקים לשיפור,
אם לא משנה מה אתה עושה, אתה לא מצליח לשמר את הארגון ולהגדילו, אם אתה מגיע למצב שאתה לא מצליח להגדיל את הארגון למרות שיש לך פעילות מטורפת בקנה מידה בינלאומי ולמרות שאתה עובד
במשך יותר משנה מהבוקר עד הלילה בלי הפסקה או אפילו שיש לך אלפי אנשים שכולל לידרים גדולים נוספים שהולכים אחריך לכל מקום כי יש לך הרבה שנים ניסיון אבל הם לא מצליחים והארגון בקושי
מצליח לגדול במשך זמן רב – אז ברור שאין לך בשביל מה להישאר, המשכורת שלך לא יציבה בכלל והלידרים והאנשים בארגון שלך מתקשים להרוויח.
העניין עלול להיות חמור עד כדי כך, שאם אתה לא תעבור לחברה אחרת, האנשים בקבוצה שלך בכל מקרה בשלב מסוים יעברו לחברה אחרת ובלעדיך במקום איתך! (גם זה קרה לי).

המחשבה המגוחכת הזאת שלידר עוזב כדי לעשות קופה על אחרים בכלל לא הגיונית ולצערי לעיתים מופצת על ידי לידרים אחרים שנשארו בארגון. לפי מה שזה נראה, בדרך כלל הם יעדיפו להגיד משהו כזה מאשר לומר משהו כמו "הוא ואנשיו פשוט החליטו שמתאים להם יותר להיות במקום אחר" (שזה כמובן ניסיון ליפות את המציאות שזה "הוא ואנשיו החליטו שקשה להרוויח פה כסף והמוצר לא מספיק טוב) –
הרי זה ישר יגרום לשותפים לחשוש ולחשוב "אם הוא נחשב יחסית מצליח והוא בסוף לא הצליח אז אולי הוא צודק?" – אז במקום זה הלידרים שנשארו בארגון מכפישים אותו.
הרי למה להשתמש בתשובה דיפלומטית כלשהי אם אפשר להכפיש ובכך לקבל תוצאה טובה יותר? דבר אחר שהם עלולים לעשות זה לנסות להפחיד ולהגיד לחברי הקבוצה שלהם משהו כמו: "הוא עבר על חוקים
ולכן החברה ביטלה לו את המנוי, תיזהרו אל תעשו את זה גם". אם זה שקר אז גם לא דבר אתי לעשות. לידרים שמאמינים במוצר שלהם לא אמורים כל כך לפחד להגיד את האמת כמו "מתאים לו יותר להיות במקום אחר".

לידר הוא מנהיג שצריך להוות דוגמא ליושר והגינות ולא לשקר ולהכפיש וגם לא לשכוח שאם הוא מכפיש לידרים אחרים בתעשייה הוא אוטומטית שורף את הקשרים שלו איתם והורס שיתופי פעולה עתידיים.

חישבו לרגע בהיגיון: אם ללידר יש ארגון גדול שלקח לו הרבה זמן לבנות אותו והוא מרוויח ממנו הרבה כסף כל חודש אז למה שהוא יפרק את החבילה וילך לנסות להקים משהו חדש?
אין לו שום סיבה הגיונית לעשות זאת.זה כמו לבנות בית, להשכיר אותו, לקבל רווחים טובים ואז פתאום להחליט להרוס אותו ולבנות בית חדש. האם אתם מכירים מישהו שעושה את זה?
גם כשיש תוכנית רווחים חדשה, מי אמר שהיא בטוח תצליח? כשיש תוכנית רווחים או חברה אחרת לא באמת יודעים עד כמה המוצר שלה באמת טוב, עד כמה אחוז המכירות יהיה טוב ומה יהיה אחוז הפרישות.
אפשר לנסות לחשב סיכויים אבל בתאכלס אך ורק אחרי שמנסים את זה יודעים !

אבל אם הלידר לא מצליח להרוויח הרבה למרות פעילות מאומצת במשך תקופה וגם חבריו בקבוצה לא מצליחים, הוא רואה שקשה לכולם ודברים לא עובדים כמו שצריך, הוא עושה כל מה שאפשר ושום דבר לא עוזר,
אז אין לו שום סיבה להישאר. בדיוק כמו שאם תהיה לך מסעדה ולא יהיו לך מספיק קונים ולקוחות קבועים אתה תעשה הכל כדי לשפר את המצב, אבל אחרי תקופה מסויימת שלא תצליח לעשות את זה אתה תסגור אותה או תעביר אותה הלאה כי היא לא תהיה מספיק רווחית בשבילך. המסעדה (או חברת השיווק הרשתי שלך) היא העסק שלך שממנו אתה רוצה לייצר לעצמך הכנסה מכובדת, אם אתה לא מצליח לעשות את זה אז מדוע שתמשיך להחזיק אותה ולהרוויח מעט מאוד ולחיות במצב כלכלי לא טוב, כמה זמן לדעתך יהיה זה שפוי להמשיך לנסות להציל ספינה טובעת? הרי יש זמן מסוים שאם הוא עובר ובעיקר אם אין לך כבר מספיק כסף לתחזק את עצמך כלכלית אז מן הסתם אין לך ברירה אלא לפרוש מהעסק הספציפי הזה ולהמשיך עם עסק אחר. חוץ מזה, אם אתה כלידר לא מצליח לטפח את הארגון שלך אז זה אומר שגם בארגון שלך האנשים שלך לא מצליחים להרוויח.
כך שאם החלטת על שינוי של סתם לפרוש או לעבור למקום אחר, אתה עושה את זה לא רק לטובת עצמך אלא גם לטובתם, חלק מהם יבינו את המצב ויעזבו גם או יבינו את המצב אבל ינסו להמשיך ואולי יצליחו ואולי לא.

רק לידר לא שפוי יעבור מחברה לחברה רק כדי לנסות לעשות קופה על אנשים וללכת כי אם הוא יעשה את זה אז הוא דופק לעצמו את ההכנסה והאנשים בשלב מסוים לא ילכו אחריו יותר. ואם הוא עושה "קופה", האם זה יספיק לו לכל החיים? כנראה שלא. מעולם לא ראיתי או שמעתי על אדם מצליח בתעשייה שעושה דבר כזה בכוונה. הרי רק אם האנשים מצליחים להרוויח בזכותו ורואים שהוא עושה בחירות נכונות אז הם ילכו איתו. הסיבה שאנשים הולכים אחריי זה כי בכל מקום שאני נמצא הם מרוויחים והם מודים לי על זה מאוד. אני משתדל לעזור להם כמה שאני יכול כדי שירוויחו.
פעם הייתי רשום בחברה שבה מתוך 115 אנשים שהיו בקבוצה שלי רק 2 החזירו השקעה ואחד הרוויח קצת, לאחר מאמצים ונסיונות רבים לשיפור המצב החלטתי שזה לא מתאים לי ויצאתי,
למרות שכן הרווחתי כסף ועדיין היו בקבוצה שלי לא מעט אנשים, אך לא היה לי מצפון להמשיך. לא עברתי לשום חברה ושום עסק, פשוט יצאתי.

לשמחתי במקום שאני נמצא בו כעת שזו תוכנית רווחים אינטרנטית ייחודית ולא תוכנית שיווק רשתי רגילה, זאת שיטה שבה אפשר להרוויח אפילו גם בלי לצרף אנשים כך שאחוז הפרישה בכלל לא קיים.
ולא רק אני מרוויח אלא כל מי שנמצא איתי מרוויח!
כל עוד שכולם מרוויחים ומרוצים, אין לי שום סיבה לנסות לשכנע אותם לעזוב ולעבור למקום אחר. הם עושים כסף, אני עושה כסף וטוב לי.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *