מה הקשר בין קידום אתרים ושיווק שותפים

מה הקשר בין קידום אתרים ושיווק שותפים

במאמר הזה ננסה להבין שני נושאים בעולם השיווק הדיגיטלי ונראה מה הקשר בינהם ואולי אפילו היכן הם בעצם אותו הדבר.
שיווק שותפים נהיה בשנים האחרונות דרך לגיטימית ליצירת הכנסה באינטרנט.
ישנם רבים שמאד מצליחים בתחום ועוד המונים שמנסים להבין איך מגיעים לזה.
הנושא השני הוא קידום אתרים. כאן מדובר באוסף מיומנויות שיחד מוביל אותנו ליעד אחד ויחיד:
הופעה בראש תוצאות הדירוג בביטויים רלוונטים לאתר ולעסק.

כיצד שני הדברים קשורים האחד לשני ואיך הם תורמים לנו כבעלי עסק דיגיטלי?
המשיכו לקרא וננסה להסביר הכל.

שני נושאים, מטרה אחת

שיווק שותפים עוסק למעשה ביצירה של סוגים שונים של נכסים אינטרנטים שיוצרים ערך באמצעות תוכן
ומכינים או 'מחממים' את הגולש בהם לקראת רכישה אפשרית של מוצרים או שירותים.
את הרכישה מבצע הגולש במקום אחר כאשר מי ששלח אותו קיבל עמלה על הרכישה
ואפילו הרכישות הנוספות בזמן מסוים. למעשה כיום, רוב אתרי המכירה הגדולים מפעילים תכנית שותפים.
החל מבוקינג וכלה באמזון, כולם משתמשים בכלי הזה.
מדוע אותן פלטפורמות שהן למעשה חברות ענק עתירות משאבים מחליטות לתת לצד שלישי לשלוח אליהם לקוחות?

ובכן, הן כנראה מבינות את הדבר הבא. מכירה לא קוראת כך סתם,
מעטים הם הרוכשים הבאמת אימפולסבים ש'רואים – קונים' מוצר מסוים.
בשביל הרוב המוחלט מדובר בתהליך בו הם צוברים ידע ובעיקר רצון או תשוקה למוצר או שירות.
התהליך הזה נקרא 'התחממות'. ככל שלקוח פוטנציאלי מכיר טוב יותר את ההיצע ומוכן יותר לרכישה, הוא יותר חם.
הדרך להכין או לחמם לקוחות פוטנציאלים היא מאד שונה ויכולות להיות אין ספור דרכים כאלו.
תפקידו של המשווק בשיטת השותפים הוא להתמחות בדיוק בדבר הזה. הוא יוצר בלוגים,
ערוצי יוטיוב או פוסטים ברשתות חברתיות כאשר כל נכס כזה מיועד לקהל מסויים ומאחורי כל אחד
עומדת מחשבה ורעיון אחר איך להגיע ללקוחות. המשווק בשיטת השותפים
הוא למעשה החלק הארי במשפך המכירות שמתחיל בגולשים 'קרים' לחלוטין ונגמר כמעט בלקוחות.

קידום אתרים אורגני הוא הדרך להגיע לכל אותם גולשים קרים.
מי שמכיר את עקרונות קידום האתרים יוכל בקלות לשלוט ולהביא הרבה מאד תנועה לאתרי אינטרנט
שונים גם אם הוא לא ממש מקדם אתרים בעצמו, לדפי נחיתה ולנכסי אינטרנט אחרים.
קידום אתרים הוא אם כן הפתח הרחב של אותו משפך מכירה שעובר דרך תכנית שיווק השותפים
ומסתיים בשאיפה במכירה. למעשה, מי שנכנס לתחום של שיווק אתרים נהיה למעשה מקדם אתרים.
אז נכון, ניתן לבחור לעבוד גם באמצעות קידום ממומן אבל גם שם נדרשות מיומנויות של קידום אתרים,
בייחוד בכל התחום של חקר מילות מפתח ופילוח קהל.

מטרת העל הן בקידום אתרים 'רגילים' והן בעבודה עם נכסים של שיווק שותפים היא אחת:
לדחוף כמה שיותר גולשים דרך משפך המכירה. ההבדל היחיד הוא שבשיווק שותפים,
ההמרה הסופית לא נעשית אצלנו באתר.
זה דווקא מאפשר לנו ליצור יתרון בכך שאנחנו מתעסקים בתחום יותר מצומצם, לומדים אותו ומתמחים בו.

 

מי יכול לעסוק בשיווק שותפים

לאחר שהבנו את הענין, עולה השאלה שבכותרת, או אם תרצו נחדד אותה:
האם משווק שותפים חייב להיות גם מקדם אתרים? התשובה הקצרה מאד היא שלא.
התשובה האמיתית היא שלא אבל שהוא כן חייב שיהיה לו הרבה ידע בנושא.
התהליך של איתור תוכניות שיווק שותפים, איתור מוצרים ספציפיים ובניית נכסים הוא מספיק
מורכב בכדי שניתן יהיה להתמחות רק בו. מלאכת הקידום יכולה להתבצע על ידי מקדם חיצוני
אבל זו תהיה התנהלות אחרת לחלוטין מאשר עבודה עם בעלים של אתר 'רגיל'.

מי שעוסק בשיווק שותפים, הוא כבר עוסק למעשה בקידום אתרים במידה זו או אחרת.
העבודה שלו עם מקדם חיצוני צריכה להיות הרבה יותר אינטנסיבית מתהליך קידום רגיל.
בשיווק שותפים יכולים להיות מספר רב של נכסים לניהול כאשר חלק מהמשימות,
בעיקר יצירת התוכן, אינן באחריות המקדם.
זה מצריך הכל מקרה הרבה ידע בקידום אתרים מצד מי שעוסק בשיווק שותפים.

קידום אתרים כפתח לשיווק שותפים

ומה לגבי המקרה ההפוך? האמת היא שמי שעוסק בקידום אתרים למחייתו,
מהר מאד שואל את עצמו מדוע שלא ירוויח מזה ישירות בעצמו?
הרי יש לו כבר את המיומנויות הנדרשות לקידום אתרים ושאר נכסים כמו גם מערכת קישורים ענפה,
אז מה עוד חסר בעצם? ובאמת הרבה מקמים מוצאים את עצמם גם משווקים מוצרים בשיטת שיווק השותפים.
רבים עושים זאת כ'השלמת הכנסה' ונשארים בתחום קידום האתרים בקלאסי.
זאת מכיוון שבשביל מי שמתמחה בקידום וכל מערך נותני השירות עומד לרשותו,
הקמת נכסי אינטרנט מקודמים הוא עניין יותר פשוט ומשם קצרה הדרך לשיווק שותפים.

 

סיכום קידום אתרים – שיווק שותפים

שיווק שותפים הוא דרך נהדרת להרוויח כסף מיצירת ערך לגולשים.
מה שצריך לזכור הוא שהדרך אל היעד הנכסף עוברת דרך קידום אתרים.
ככל שתהיה לך שליטה והיכרות טובים יותר עם מגוון התהליכים והמיומנויות של קידום,
כך תוכל ליצור נכסי אינטרנט טובים יותר, להגיב מהר יותר לשינויים וגם לבצע עבודה בעלת
הרבה ערך שעלותה אצל נותן שירות חיצוני היא משמעותית.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *